interior * photography * food * inspiration * everyday life

onsdag 27 november 2013

spetsdille


Hej min vän.



Jag har drömt om en grå spetsduk ett tag och så vips så finns det en på HM! 

Det blir bara mer och mer grått här hemma. Vilsamt. Och andra färger framträder så fint. Blåvitt porslin mot den grå bordskivan. Slingor av murgröna lyser mot grå bakgrund. Om man vill värma upp allt sitt vita kan man bryta av med en varm grå ton. 



Och kan man få för många pompom bollar? 
Tror inte det. 

Lovade ju bilder på min amaryllis. 
Man huset invaderat av hantverkare, maskiner och damm. Det blir inte många bilder tagna i vardagsrummet då ljuset från nya fina terassdörren täcks av presenningar. Vilket kanske inte gör något eftersom utsikten just nu inte är den roligaste, en stor lerhög bakom ett söndersågat däck. 
Och en massa skräp. 
Om någon vecka är våra hantverkare klara med etapp ett och vi får vila ett slag. Men innan de lämnar kommer de att lägga klinker i entrén och måla väggarna. Det innebär att vi kan flytta alla ytterkläder, skolväskor, gymnastikpåsar och hjälmar, som just nu huserar lite överallt, in på sin rätta plats. Vilket känns som storvinsten! Så fort jag kan visar jag hur det blevEfter jul färdigställs sovrum, vardagsrum och pysselrummet. 

Kram


2 kommentarer:

  1. Grått är det nya vita :-) Underbart, jag älskar det också, även om det inte hunnit leta sig in i vårt hus så mycket ännu.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Här är länken till inlägget i Studio Karin, om att måla sluttande innertak!http://studiokarin.blogspot.se/search/label/F%C3%84RG
    Kram
    Maria

    SvaraRadera