interior * photography * food * inspiration * everyday life

tisdag 29 april 2014

musselmiddag



Ibland behöver man fira vardagen 
eller hur? 

När dagarna rusar så snabbt
 och man knappt hinner ses
 vill jag stanna tiden en stund
 njuta av försommarkvällen och äta en god middag tillsammans. 
I kväll lagade jag Moules frites till mina älsklingar. 


Ja jag fick en del hjälp. Av min älskling.


Dags att tända ljusen. Soffmonstret skymtar i sitt nya rum.
Melvin vilar med padda och lurar. 


Och min nya favvoaffich 
från bästa Home Market i Alviks Torg
där man verkligen kan hitta fina godbitar.

Ett B? Vad säger det?? 
utbrast min väninna Anna när vi spanade in affichen tillsammans
under en av våra promenader.
Men den fastnade på min näthinna.
Mig säger den
åh vad jag gillar den beigerosa nyansen mot det svarta 
och
jag gillar att b:et är placerat i övre högra hörnet. 



Matsalen där vi hade vardagsrummet tidigare. 
Med favoriterna Eames, som alla andra,
 och det finfina bordet 
 vi hittade på Ikea då vi flyttade ut till spenaten
 och som visade sig passa så perfekt mellan kök och vardagsrum. 



Moule Frites. Så enkelt och gott. 

Ugnsrostade potatisklyftor. 
Tvättade musslor.
Hackad vitlök och lök fräses i en stor kastrull. 
Fyll på med lite skaldjursfond, vatten och vin i lagom mängd. 
Salta och peppra. Sjud ett slag. 
När potatisen är nästan klar
häll i musslorna i kastrullen. 
Sjud i fem minuter under lock. 
servera med Hellmans mayo med vitlök. 

A table mes amies!


Och vi har blivit med fotogenlampa
även den från Home Market.
Den är så otroligt fin med sin strama cylinderform mot ornamentiken runt vekeshållaren.
Flaggskär från Karlskrona Lampfabrik.


Kram







2 kommentarer:

  1. Ha ha tänk att det blev ett B i alla fall! Ja varför inte? Färgerna passar ju perfekt.
    Vad bra det blev med bytet! "Snyggelisnyggt..." alltihop!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack Anna! Ja visst blev det bra! Kram

    SvaraRadera