interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 29 juni 2014

doryssa, igen

Jag måste bara visa några få bilder till...

Det blir ju ännu tydligare hur mycket jag saknar 
värmen, maten och 
 den långsamma takten på Samos, 
då sommarkylan har oss i ett sådant järngrepp här hemma. 


Saknar att få njuta lite av nektarinträd som växer litet här och där längs gatorna. 


Saknar de mysiga restaurangerna. 
Skönt att inte fundera så mycket. Bara gå och sätta sig. 
Jag vill alltid sitta utomhus, med utsikt över havet. 



Saknar rummen, svala om man så vill och balkongen med utsikt över hav. 


Men när jag var där saknade jag vår katt Mango sjukt mycket. 
Även om jag visste att hon var i goda händer oroade jag mig...




Den lilla butiken på torget hade ett delikat utbud av strandkläder. 
Där hittade jag den finaste och svalaste strandklänningen som jag sedan bodde i på dagarna. 


 Sommarens favorithalsband.


Saknar den svala stranden om kvällarna. Saknar dagarnas solstrålar. Det klara vattnet med vågornas stilla skvalpande. Lugnet. 

Snälla sommar kom hit till oss. 
Med värme så jag kanske blir frisk någon gång. 

Ikväll stundar en middag hos vänner som bor i det finaste huset man kan tänka sig. 
Ska försöka knipsa bilder så jag kan visa er någon dag. 

Kram





1 kommentar:

  1. Fina bilder! Ni ser ut att haft det underbart! Kram

    SvaraRadera