interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 13 juli 2014

flying houses

 
Bon soir
mon amie
 
Franske fotografen Laurent Chéhère
med bildsviten Flying Houses har fastnat på min näthinna sedan några månader.  
Jag gillar det drömmiga och det skavda som tillsammans är helt oemotståndligt.
 Laurent Chéhère är reklamfotograf i botten som blivit känd för sina bilder av flygande hus från Paris gator och andra platser han mött. Husen är realistiska, hopmonterade med fotografier av vackra skyar. Husen ser ut att driva iväg i vinden men är ofta förankrade av en lina eller elledning. 
Flying Houses har visats världen över och jag hoppas innerligt att han landar på Fotografiska snart.
Jag vill  ha allihop helst men huset med tvättlinor
 och cirkustältet är ju magiska, eller hur?
  



 


 
Fotbollsfinalen är äntligen här.
Jag kan inte riktigt uppbåda intresse men männen i mitt liv sitter i soffan med koncentrerade miner och kommenterar med allvarliga stämmor spelet. Eller ickespelet kanske.
 
Själv sitter jag med datorn och letar bilder efter flygande hus, dricker te och äter jordgubbspajen Melvin och jag bakade idag. Som faktiskt blev otroligt god. En Tarte tatin fast med jordgubbar.
 Mina älsklingskillar gör kortkonster i pauserna och får oss på gott humör.
Nu ropar Melvin på mig, dags att ansluta till fotbollsfesten.
 
 
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar