interior * photography * food * inspiration * everyday life

onsdag 6 augusti 2014

#myinstasummer

Hej vännen.
 
 
Tittar igenom sommarens instabilder.
 Lär mig av en fin människa hur jag ska lägga in dem i bloggen.
Tack J.
 
 
 

I Grekland, 
en vägg i hotellets butik med hattar som dekor.
Snyggelisnyggt.
 
 

Vackert golv.



I min strandväska.

Hemma igen.
 
Solen och värmen fortsätter och ger tropiska dagar och nätter.
 Trots att sommaren är så enormt efterlängtad är det är svårt att vänja sig vid värmen.
Orken räcker inte  till för allt jag föresatt mig.
 

Klematis klättrar på plankets armeringsjärn.
Litet Ernst så där, i all anspråkslöshet.  



 I trädgårdens rabatter njuter jag av blommor och dofter,
och försöker ha överseende med att det är lite spretigt och osorterat med ogräs som spretar. 
Plockar den ljuvligt vackra klematisblomman och sätter lite här och var.  
Rosorna blommar inte men jag vattnar och vattnar och de tar sig till slut.



Sommarblommor, ljusslingor på däcket och trädgårdens intensiva grönska
 
 
Och på byrån i vardagsummet 
ståtar nya krukan från Tine K med med en blomma som jag tror heter krokodilfot.
Den känns sjuttiotal på något sätt, men jag vet inte om jag sett den förr.
Fin!
 
 
Sedan till sommarön.
Där gör jag loppisfynd! 

 
Och vi grillar och grillar. Igen och igen.
 
 
Två snyggingar på vår Paradisstrand på sommarön.
Den ena är min man.
 Men.
 Den andra killen. Är jag mamma till honom?
Verkligen?
 

 Och här flyger han och hans bror.
Hopp och ännu mer hopp i svalkande hav är livsluft för kids soliga dagar.
 
 
 
 
 
Ses snart.
 
 
Kram.

1 kommentar:

  1. Det vill jag lära mig hur man gör! Fina bilder som alltid. Planera egen dag för foto tillsammans? Kram Suz

    SvaraRadera