interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 15 mars 2015

skiffergrått



Här kommer bilder på köksbänken. Som fått ny färg, från mörkbrun till skiffergrå. Laserad och toppad med en hårdvaxolja. Samtidigt gjorde vi den öppna hyllan ovanför diskbänken grundare, vilket gjorde att ljuset från spotsen bättre spiller ned på bänkskivan. Det blev mycket ljusare, lättare och finare och jag skickar ett stort hjärta till min fina handyman som hjälpte mig med allt slipande och målande.

 
Hyllan har inga konsoller och ger ett lätt och nästan svävande intryck.
 

 
Ett billigt sätt att uppdatera köket tycker jag. Det är sju år sedan vi renoverade och lite har man ju ändrat smak sedan dess. Bänkskivorna var det jag var mest trött på, kanske mest för att de var så mörka!! Ljustjuvar. Jag ville helst ha marmor men där gick gränsen för min handyman.
 


 
Hyllan som blev mindre djup. Skönt att skala av allt som stod där och plocka samman sånt som är fint och sånt man vill ha nära.
 
Nu är det dags att samla flocken och gå och lägga sig, trötta efter helgens middagar, melodifestival och andra roligheter. Och visst vann rätt låt? Mums.
 
 
Puss 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar