interior * photography * food * inspiration * everyday life

onsdag 3 juli 2013

fläderblomsfrossa

och minnen av fläder... 

När jag var liten gjorde mamma den godaste flädersaften. Av denna brukade hon sedan göra den godaste parfait man kan tänka sig.
 Krämig, söt och så där härligt syrlig som bara fläderblom kan smaka.
 När jag såg alla fläderblommor slogs jag av längtan till flädersmakande sommrar för länge sedan och plockade ett fång som jag gjorde saft av. Jag gick på Monika Ahlbergs recept som blev gott men jag ska nog efterlysa lilla mammas recept nästa gång. 
Måste ut och plocka mer blommor alltså!


Bästa Kitchen Aiden fick verkligen jobba och vispa tre olika satser. Recept hittade jag här.



Citronsest adderade jag på eget bevåg men det blev verkligen gott.





 Finflaska till finsaften. 



Jag fick min Kichen aid i födelsedagspresent av fina mamma och pappa en jämn födelsedag. Det var några som tyckte att jag hellre skulle önskat mig en liten tripp någonstans, men vilken glädje jag har haft av min supermaskin. Jag ångrar mig inte ett dugg. Och snygg är den. Bara det. 



Och glassmaskinen?

 Ja, den råkade jag och barnen tycka vara en utmärkt födelsedagspresent till Stefan. Jag vet inte om det var så lyckat egentligen... 

Men i alla fall är det väldigt praktiskt en varm sommardag om man vill göra glass.  

Kram alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar