interior * photography * food * inspiration * everyday life

tisdag 17 september 2013

och ett litet tips...

Hej mina vänner,

jag kom ju på att jag har världens bästa tips för er
som bor här i stockholmstrakten.
Och gillar kött.


En kväll för några veckor sedan knackar det på dörren.
Jag öppnar, lätt stressad och snar att avfärda vem det vara månde, men tog mig ändå tid att lyssna på killen i blå snickarbyxor och med ärliga blå ögon som stod framför mig. Det visade sig att han har ett företag som levererar köttlådor från gårdar utanför Stockholm, kravmärkt och ekologiskt kött från gårdar som man kan spåra. 


Gårdsällskapet 

som de heter, levererar här i västra spenaten och man blir meddelad via
sms några dagar innan de kommer. 
De har olika lådor att välja mellan. Vi valde en grillåda med litet blandat: 
köttfärs på högrev, ryggbiff, entrecote och rostbiff. 
Allt smakade fantastiskt.  
Det är stor skillnad på kött från djur som haft det bra gentemot vanligt kött. 
Och vetskapen att det är djur som fått må bra under sina liv känns meningsfullt.


A table mes amis!

Ja men detta kan jag verkligen varmt rekommendera.
Gårdsällskapet var det.


Kram

Charlotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar