interior * photography * food * inspiration * everyday life

torsdag 5 september 2013

sovrumstankar åt syster



Åh, mitt huvud snurrar just av tankar
på systers sovrum som hon har bett om hjälp med.
Men som alltid är det så mycket som jag tycker om att det är svårt att renodla...
I alla fall, ett moodboard kan vara till hjälp och vilken
  tur att Fabriken just har det som tema.  

Det visade sig att jag kanske behöver öva
 på att överföra inspirationsbilderna som jag gjort i PowerPoint, 
men det får jag öva på en annan dag tror jag. 

fotograf
 Hanna Lemholt

Jag tycker att svenska
 har en fantasktisk känsla i sitt materialval och de har profilerat sig egensinnigt
 och faktiskt så vackert att jag nästan fick 
andnöd 
när jag stötte på deras bilder för något år sedan.
 De förtjänar allt fint tycker jag.
 Den här bilden vill jag att syster ska vakna med 
och vara det första hon ser  på morgonen, stående lutad mot väggen på en hylla eller tavellist. 



Min vackra lilla syster. Lampan till höger känner ni nog igen och hittas på Artilleriet. 

Tine K

En dovt grålila färg på väggarna tror jag blir vackert. Kanske ändå litet mörkare på bilden. Syster har de finaste skira vita gardiner längs glasväggen mot köket som kommer att bryta av mot väggarnas djupa färg. 


Detaljer i koppar, kanske en lykta eller någon fin skål. Addera med naturmaterial och växter. 
 Här Tom Dixon kopparlyktor på vänstra bilden/ Femina dk. 
 Finaste snäckhalsbandet på högra bilden kommer från Lover Warriors.



Så mycket fint.
Till min syster. 

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar