interior * photography * food * inspiration * everyday life

fredag 18 oktober 2013

hos min moster


Jag är lyckligt lottad som har släktingar i mitt liv. 
Idag träffade jag min moster som bjöd mig på frukost och jag vill förmedla litet av den kreativitet, klokhet och värme som hon ger. Tack fina för stunden tillsammans. 
 Jag visar några av hennes målningar. 
Som jag gillar så mycket.


Min vackra kusse med sin son. Å den här är ljuvlig, med närvaro och känsla. Vill ha! 



Den här föreställer min mormor, moster och min fina mamma längst till höger. Det är 40-tal och alla tre har hatt. Kerra målar ofta utifrån ett fotografi och den här bilden kommer jag så väl ihåg från mormors hus. 

 Konstintresset ligger liksom i familjen. Min mamma drev en konstförening när jag var barn, Lilla sällskapet. Mormor och morfar var konstintresserade och hos dem mötte jag min första konstupplevelse när jag fick svindel till Vintergatan av van Gogh. Senare läste jag konsthistoria och det var en härlig känsla att vara på rätt plats. Har tappat konsten eftersom jag varit uppslukad av familj, husrenovering och annat kul, men nu är det på tiden att odla litet egna intressen igen.

Någon som känner igen sig?



Kram vännen.
Njut av fredagkvällen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar