interior * photography * food * inspiration * everyday life

lördag 19 oktober 2013

vitt



God kväll vännen.

Här kommer dagens ögongodis från mig till er.
En fantastiskt fin våning, nästan helt vit. Om jag fick bestämma skulle vi leva i ett vitare hem än vi gör idag. Nånting åt det här hållet. 






Jag tror inte min familj förstår vilken uppoffring jag gör. 
När jag inte inreder med så mycket vitt som  jag egentligen önskar, haha. Och de klagar som det är nu över allt det vita hos oss. 

Detta hem känns för mig rent, vackert, klart och krispigt
 och samtidigt varmt, inbjudande och skönt. 

Nu måste jag ta tag i dukning och förbereda lördagmiddagen. Vi ska ha en höstgryta på högrev från Gårdssällskapet med trattisar, lök och en skvätt grädde och rödvin... till det potatismos vispad med grädde och parmesan. 

Ha en skön kväll!






2 kommentarer:

  1. Det är fint, fast jag tycker du har det ännu finare, med ett litet inslag av färger. Man tröttnar nog på att bo i det helvita till slut.
    Den där lördagsmiddagen hade jag gärna blivit bjuden på, mmmm. :-)
    Kram
    Maria

    SvaraRadera