interior * photography * food * inspiration * everyday life

torsdag 15 maj 2014

hinna duka fint


Duka fint
var det ja. 
Fabrikens torsdagstema. 

Och jag hade verkligen tänkt att hinna duka just fint 
med nya grå spetsduken (aldrig använd)
mina något nötta och stötta älskade Matteustalltikar (grå spets)
nyaste vinglasen och absolut ta nya fina pics av dukningen. Det tänkte jag. 
Dessutom skulle jag hinna finna finfina pioner på torget dessutom. 
Ni vet så där ljuvligt rosa. Allt detta efter en monsterdag som superpedagog. 
Ni som är pedagoger vet vad 15 maj betyder, inte sant?

Ja man vill mycket
men ibland går det bara inte. 



Visar istället en vårlig middag för några veckor sedan då vi hade söta vänner på besök. 
Ni vet sådana vänner som man ha träffat sent i livet?  
Sådana som man först kanske inte trodde skulle bli långvariga.
 Som en annan mamma i ens första mammagrupp 
som blev viktigare än man någonsin skulle kunna ana. 
En sån fin kom på middag. 


Dukar vackert, det gör jag ju nästan jämt. 
Även om det inte är fina vänner på besök. 
Tänder ljus och lägger upp på fina fat. Blommor. Det går på autopilot. 
Någon kanske tycker att det är onödigt 
att lägga ner energi att göra vardagsbordet vackert 
men för mig är det nödvändigt.
I alla fall alltsomoftast. 
Om jag inte är för alltför trött. 


Nu tror jag att värmen äntligen kommer till oss!
Ha en skön vårkväll.

Kram

1 kommentar: