interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 25 maj 2014

kalas, kärlek och demokrati



God morgon 
fina du.

Idag firar vi så mycket.
Föräldraskap, kärlek och omtanke om varandra i den lilla världen
och även 
demokrati, samförstånd och globala krafter i den stora världen. 
Som motvikt mot de mörka åsikter
vi ser växa sig allt starkare.
Dags att göra sin röst hörd alltså.

Vilken fantastisk dag att fira alla 
fina kvinnor 
med eller utan barn.


Jag hade gett en liten hint om ett fint nattlinne från 
Hunkemöller i som jag sprang på i  Täby Centrum. 
Men blev ändå så överraskad 
när paketet väl överlämnades i morse 
tillsammans med kramar
 en teckning från Noel 
och fina blommor från Melvin.


Men åh så fin. 

Det är du på stranden på Öland mamma, 
du står på stenstranden och det är solnedgång och blommor där. 


Alltså det var den sötaste 
lilla låda nattlinnet levererades i.


Jag skickar en stort fång med de vackraste blommor
 till min egen mamma. 
Jag är så glad att vi har den relation vi har idag. 


Nu snart iväg. 
Först ska vi fira en fin trettonåring hos vänner
och sedan vidare för att fira mamma på den gröna ön.

Och där i deras trädgård kommer vi sjunga en sång vid en grav 
där den sötaste lilla Pluto vilar efter att nyss blivit överkörd. 
Vår lilla kattfrökens unge som mamma och pappa tog hand om. 
Men tur i  att de har en Ceasar kvar. 
Ibland blandas glädje och sorg. 

Kram. 
Var rädd om dig och varandra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar