interior * photography * food * inspiration * everyday life

onsdag 25 mars 2015

nipprigt

 
Ikeas nya tillfälliga kollektion Nipprig av Nike Karlsson verkar vara väl värd att hålla span på i vår. Kollektionen är skapad tillsammans  med lokala producenter i Vietnam i material som bambu, rotting, sjögräs och vattenhyacint. Släpps på nu på fredag och jag hoppas jag kan hinna dit innan allt är borta med vinden...
 
 

 
Mattor av vattenhyacint.
Den som är vävd med vit varp vill hem till vårt däck tror jag bestämt.
 


Vackrare borstar får man leta efter. Hej då piasavakvasten!


Fint. Speciellt väskorna hoppas jag hinna haffa. Badväskor verkar vara en svag punkt hos mig. Praktiskt på sommaren att kunna slänga ner hela familjens pinaler, eller att användas som fina tvättkorgar. Alla bilder från Livet hemma.
 
Nu. Solig promenad med en god vän. Sedan plantera de finaste penseérna tillsammans med så söta aprikosa minipingstliljor jag hittade på torget igår. Våren har ju äntligen kommit till oss!
 
 
 
Puss min vän


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar