interior * photography * food * inspiration * everyday life

torsdag 18 september 2014

hos Noel

 
 
 
Hos Fabriken är torsdagstemat denna vecka barnrum/gästrum.
Det passar ju bra eftersom jag inte har visat er hur killarnas rum blev.
 
Rummen är inte på något sätt färdiga, men jag vill visa en liten sneakpeak hos Noel. 
Han krävde ett svart rum då det var dags att välja vilken färg, uppenbarligen trött på vitt efter sin uppväxt i vårt vita  hus. Vi kunde till sist enas om en mörkt grå som både han och jag är fantastiskt nöjda med. I början tyckte han att det ovant att sova i ett så mörkt rum, men det gick strax över.
Det som är så fint med den mörkt grå är att vita detaljer poppar fram och dessutom lyfter den de flesta färger. Här passade ett par limegröna kuddar, som inte passat in någonstans tidigare, toppen!
 

Rummet är litet och därför har vi valt en säng med förvaring från Ikea där han förvarar sina kläder. Vita krokar från DesignHouse Stockholm.  

 
Noel, vår yngsta, har blivit en stor nioåring som till och med fick en egen tv i födelsedagspresent... Den var hett önskad, eftersom storebror fick en tv då han övertog vårt sovrum i den stora sovrumsrokaden efter tillbyggnaden. Noels rum är inte klart, vi (läs Stefan) håller på att bygga en bokhylla som även ska rymma tv och spelkonsol. Dessutom fattas ett skrivbord.

Bilder från Melvins rum kommer! Det är bara så mycket svårare att fotografera barnens rum av någon anledning. Kanske för att rummen är små och det är svårt att få till fina vinklar. Och kanske för jag vill fixa så fina vimplar och måla stolar så allt är så fint så fint innan jag visar.

Med detta inlägg söker jag medlemskap hos Fabriken.

Kram



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar