interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 29 september 2014

helgen

 
 
 
Hej min vän.
 
Måndag morgon och barnen har rasslat iväg till skolan. Lugnet har infunnit sig och jag kan krypa upp i soffan med en cappucino och titta på nyhetsmorgon innan jag tar hand om allt hemmafix.  
En ny vecka ligger framför mig och jag börjar känna mig trygg att jag kommer att hinna och orka allt som den bär med sig. Bra där Charlotta!
 
Visar några pics från helgen. Jag njuter av den underbart somriga höst vi har och försöker fånga så mycket som jag bara kan på bild innan ljuset och grönskan försvinner.
Men det dröjer eller hur?

 
Några av helgens fynd.
En grå damejeanne från fyndkorgen på Pour Toi.
En liten underbaring som jag inte förstår varför jag inte sett förut? 


En vackert  rosmönstrad ringklocka att piffa upp min cykel med. De som känner mig vet att jag cyklar överallt. Borde ha en Köpenhamnscykel, ni vet en sån med flak där fram som det går att lasta massor på.
Ringklocka från HM för endast en liten hunka.

 
Melvins och min mysmiddag framför tvn. Ganska ovanligt för att vara oss, men fredagsmys firar ju ändå 20 år denna helg eller hur! När Melvin fick höra definitionen på fredagsmys, en god middag (gärna taco) som äts framför tvn utbrast han Mamma ,vi har gjort fel i alla år! Man ska äta framför tvn, inte duka fint!
Så i lördagskväll dukade vi fint framför tvn och åt Robertos fäska pasta fylld med chevre och honung tillsammans med trattkantareller och parmesan. Sånt som inte lillebror gillar, men han sov ju över hos en vän. Mums!
 
 
Putsat mässingsljustakarna och jag blandar silvrigt och guldigt i vardagsrummet.
Grå stearinljus från Åhlens är verkligen pricken över.  
 
 
Och slutligen Victoria Skoglunds En trädgårdsmästares väg som jag varmt rekommenderar. Underbara bilder  fint beskrivna växtporträtt där hennes kärlek till växter verkligen lyser igenom. Titta gärna in på hennes blogg som du hittar här
 
Nu ska jag fånga dagen. Ska in till stan och luncha med finaste kusinen! Så roligt.
Bolla ideér och prata om livet.  
 
Och fina mamma, vad roligt att du vill ha recept på energybars. Det kommer snart, håll ut!
 
Kram
 
 


1 kommentar:

  1. Så fina bilder och hoppas din måndag varit bra!!
    Kram fredrika

    SvaraRadera