interior * photography * food * inspiration * everyday life

tisdag 20 januari 2015

fint från formex

 
Jag kom iväg till Formex! Roligt att ströva runt med kameran i högsta hugg och spana in fina saker en masse. Nedan Lovely Linens skönt somriga monter med lakan pastelliga toner.
 
 
 


Blå kalla toner syntes överallt, tillsammans med smutsiga pasteller och naturmaterial.
 
 
Shyness. Fint att blanda mönster och den blå färgen igen.
 

 
Fin hatt, eller hur?
Sommar, var är du? Du fattas mig.
 

Å älskar den klädda lampan, finns en liknande från Artilleriet i siden som jag spanat in i flera år(tyvärr har vi nog för lågt i tak och dessutom är den ganska pricy) men jag gillar verkligen den här chandelierformen. Fin monter signerad Jakobsdal. Undrar om man inte kan köpa en lampskärm och klä själv? Måste undersöka.
 
 
I Bloomingvilles stora och urfina monter visades så mycket som jag vill ha! Mina foton gör inte montern rättvisa men jag vill visa det jag gillade. Som hyllan här nedan som skulle passa litet varstans, lättplacerad och nätt.
 

Lovely prints nedan tillsammans med  metallig industrilampa och snyggt klädd bänk. Flamingos!
 

 
Fler flamingos och metalliga lampor.
Nedan korgar som jag gärna skulle se i mitt hem tillsammans med fina flaskor för badrummet.
 

 
Blå och gröna toner igen. Fina infärgade fårskinnsfällar. Rottingfåtöljer.
 
Minns att jag och min man för tio år sedan slängde en grupp fina rottingmöbler som stod på landet. Det skar litet i hjärtat för jag har alltid gillat rotting, men jag kunde inte föreställa mig att det skull bli så trendigt som det är nu!
 
 
 
Oj, nu måste jag hasta iväg på yoga.
Visar fler bilder senare, det finns några godbitar kvar!
 
Kram vännen.
 
 
 
 
 
 
 

 
 


 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar