interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 25 januari 2015

januarifint

 
 
 
 
 Önskan slog in, och den grå drömmiga lampan kom till mig. Tack fina tomten.
Pryder just nu den lilla byrån i vardagsrummet, men om jag känner mig själv rätt kommer den få flytta runt en del.
 

 
 
Kattfröken som inte vill gå ut i kylan och snön.
 Tack men nej tack, svarar hon när vi öppnar dörren och kylan strömmar in. Ligger oftast på fönsterkarmen och vaktar trädgården.
Nu har vi hängt fågelborden så hon kan ligga och spana ut över fåglarna när de äter.  
 
 
Papperspyssel i grått och rosa.

 
 
 
Finaste renen. Jag tycker om att den inte är så julig. Den får vara framme och förgylla hela krispiga januari.
 
 
 Hattarna har hittat hit! Och jag är  supernöjd. Från Rhösska. De hänger just nu i matsalen bredvid vitrinskåpet. Jag har hittat en fin luftig ram på Ikea med tunnare kant än ramen Ribba, som vi har några stycken av. Dessutom tror jag de håller bättre än Ribba (som går sönder i hörnen och bågnar efter några år) eftersom de är i metall.
 
 
 
Den andra postern, även den från Rhösska, fick godkänt av den manliga delen av familjen. Inte så konstigt kanske, hon är ju urfin.
 
 
Lilla fina pappersasken är från Hemtex rea och pappersbollen från Room. Julkulan är en liten present från min fina syster med texten May your Dreams come true. Jag blir lika glad varje gång jag min blick faller på den.
 
Inläggen duggar inte tätt här direkt, men ibland är det verkligen svårt att orka. Det är som luften går ur mig och tröttheten kryper in i varje fiber, trots att jag faktiskt har massor av fint som jag skulle vilja visa. Så egentligen saknas inte inspiration men kanske motivation. Men så helt plötsligt vänder det och allt känns roligt igen. Konstigt.
 
Ses snart vännen.
Kram
 
 

 
 

2 kommentarer:

  1. Fin blogg! Ny bekantskap för mig. :) Tävla gärna hos min vän Carola, 3 tävlingar igång just nu: http://roomofkarma.se/

    SvaraRadera
  2. Tack! Det ska jag absolut göra. Charlotta

    SvaraRadera