interior * photography * food * inspiration * everyday life

lördag 24 augusti 2013

hjortrondrömmar

God kväll söta vän!


Jag hörde talas om hjortronfrossan
av en väninna, som liksom vi, har hus i Sälen. På fjället kryllar det tydligen av hjortron. Hade ingen aning. Men jag gick förstås igång och såg framför mig vårt köksbord fyllt av glasburkar med nykokt sylt. Vi får se om vi kommer dit och hinner ut på myren för att skörda hjortron,
men det vore ju odiskutabelt skönt att komma dit en sensommarhelg.
Om jag fick drömma fritt och inreda som jag ville kanske det skulle se ut så här. 



Och grästak. Jag gillar.
På Tivoli i Köpenhamn hade de den sötaste lilla bar med grästak.




via

Vi har rejäla bjälkar i tak och väggar.
 Just nu obehandlade men tänk om de skulle bli laserade i grått? 
Tillsammans med ett gråmålat plankgolv kan det bli så fint.
Det här är ju väldigt danskt.
Och i fjällen är ju allt litet mer lodgeinspirerat. Jag skulle addera litet mer fällar,  mattor och lyktor. 
Ja, såklart att vårt hus är mysigt nu med. På ett fint 70-talsaktigt sätt. 
Men det kliar i heeela mig att få inreda. Som vanligt. 

 Hoppas ni har en skön lördag.  

Kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar