interior * photography * food * inspiration * everyday life

lördag 3 augusti 2013

på tivoli

Litet motvilligt gick jag in på Tivoli i Köpenhamn, mätt efter två dagar på Legoland.
Men ibland blir man överraskad. 
För här hamnar man först i en vacker park omgärdad av planteringar, fontäner och dammar. På ena flanken ligger det ybermysiga snygghotellet Nimb. Mitt på gräsmattan framför scenen har man satt ut sköna solstolar att sitta och chilla litet i om man vill vila fötterna ett slag. Många flanerar och verkar vara  ute efter att bara hänga i parken eller gå ut och äta. Sköna små och stora restauranger finns litet här och där och avskilt från parken finns själva tivolit. Där det så klart är full rulle men trots detta upplevs det inte som lika bullrigt och trångt som vårt Gröna Lund.

Jag blev faktiskt litet kär i Tivoli och vill definitivt dit igen.



Snygging utanför Nimb.



Såklart vi träffar Harlekin!



Ibland är livet orättvist.
Noel får vänta och vänta.
Storebror och pappa får åka grejer som han bara kan drömma om,
detta året i alla fall.







Hästhuvuden i guld. 
Ja, men varför inte. 
Lampor, lyktor och vackra detaljer vart man än vänder blicken. 



Noel, Stefan och
Melvin åker slänggungan.
Wiiie!




Och även jag väntar.
Jag måste bygga upp min äventyrslängtan igen,
och det tar nog ett slag...
Men det är så mycket fint att titta på så det gör mig ingenting.
Jag roar mig med att fotografera.







Vi avslutar kvällen i en solstol för två,
medan killarna hittar på egna cirkuskonster.

En härlig kväll!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar