interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 15 december 2014

snälla tomten


 
 
Hej vännen.
 
 
Luciahelgen försvann snabbt förbi och jag inser med viss förskräckelse att det snart är jul.  
På min önskelista just nu hittar man House Doctors fina väggklocka i grått, helt fantastiskt vacker enligt mig och skulle passa perfekt i köket. Nu när vår jätteklocka flyttat till matsalen. Finns på Room.
 
 
     Denna rökgrå glaslampa gillar jag tokmycket. Jag har ju fastnat för lampan Leimu från Ittala,
men när jag hittade denna för en fjärdedel av priset blev jag fastnade jag. Faktiskt finare dessutom. 
George heter den och tillverkas av Lyktan Bankeryd.
 
 
Och alldeles väldigt mycket önskar jag mig Byredos Bal D´afrique som doftar helt underbart. Provar den jämt där jag kommer åt. Inte så många säljer den, tror den bara finns på NK och Åhlens City och på Byredo.com.
 
 
Alexa Chungs It får gärna förgylla jullovet. Roligt med mode igen tycker jag efter år av enbart inredningsfokus. Som en liten ljuvlig karamell får den lysa upp mitt nattduksbord. Eller snarare stol.
 
 
 
Mest önskar jag mig en lugn fridfull jul faktiskt. Vila och njuta av varandra utan stress. Laga god mat, mysa och bara vara. Men ändå. Lite grann. Blir man ju glad av en liten klapp. Till min alldeles egna fina tomte, hoppas att du läser det här!
 
Fast innan jul ska vi hinna med att ha ett stort kalas nu i helgen. Min äldsta älsklingskille fyller tretton år en av de sista skälvande dagarna i december. Tretton. Det känns som det var en annan tid, eller hur, både tiden innan barnen och småbarnsåren. En annan Charlotta. Galet att småbarnstiden är förbi och att jag nu har en fantastisk tonåring och otroligt rolig tweenie. Jag är så tacksam att jag fått vara med om den här resan, och jag önskar framöver att jag kan lära mig njuta av dagarna precis som de är. De försvinner ju så fort, som sand mellan fingrarna.  
 
Vad önskar du dig?
 
Kram
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar