interior * photography * food * inspiration * everyday life

söndag 30 juni 2013

asiatiska smaker


God kväll fina vänner!


Idag åt vi lax som jag först tänkte grilla men sedan bestämde mig för att ugnsbaka. 
Det är lustigt på sommaren. Då känner man ett grilltvång, eller hur? Det är nästan ett fysiskt motstånd att öppna ugnsluckan. 
Hur som helst, först marinerades laxen en stund i sesamolja, vitlök och jordnötssmör.  Och sedan gjorde jag en kall sås på Hellmans mayo (den bästa), litet turkisk yougurt, vitlök och vasabi. En sallad och nudlar blev gott till.



Åh jag gillar mina Ittalaskålar. Mycket. Tallrikar Matteus och somriga servetter Tine K.








Igår hämtade vi mina fina killar som kom tillsammans med morbror och kusiner. 
Det är så skönt att ha dem här hos mig igen. 
I snart två veckor har de kamperat hos mormor och morfar, och förvisso så firade vi midsommar tillsammans, men ändå har tiden känts som evighetslång och huset så tomt utan dem. Vår lilla kattfröken Mango är även hon efterlängtad, men hon stannar på ön tills vi kommer igen senare i sommar. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar