interior * photography * food * inspiration * everyday life

lördag 15 juni 2013

en stilla sommarfrukost

Huset är stilla, alla sover och jag kan njuta en stunds frukost alldeles ensam.  Mango tassar in och ut genom den öppna dörren mot trädgården och fåglarnas kvitter är en lisa för själen. Skönt att det är  lördagsmorgon och veta att dagen ligger framför mig. 




Åh, jag gillar mina Musselmalet koppar från Illums Bolighus så mycket. I flera år har jag längtat men tyckt att de har varit en aning över budget, men på Illum hade de ett riktigt bra pris och slog jag till. Glädje. 




Bästa osten och favoritmarmeladen. På helgen unnar jag mig rostat bröd med ost och marmelad. I veckan är det en annan diet men lördag och söndag, då det mysigt att kunna äta gott. 




Ros i Tine K glas. 

Hittade dessa i Köpenhamn i våras och jag tycker så mycket om den blå färgen. På sommarn händer något och de blå detaljerna kommer fram igen. 

Jag är litet trött.  Igår träffade jag finaste kollegor i den sötaste lilla kolonistugan. Vi hade knytkalas,  drack rosé och satt och pratade i timmar. Vädret hann växla mellan åska och solsken innan jag cyklade hem i sommarkvällen.

Kram


1 kommentar:

  1. Vilka underbara bilder! Du kan verkligen få till det!
    Kramar Anna

    SvaraRadera