interior * photography * food * inspiration * everyday life

tisdag 25 juni 2013

tomatbruchetta i älskligt sällskap

Vi är ju ensamma då finaste killarna är kvar hos mormor och morfar på sommarön. Då blir middagarna en aning mer stillsamma än vanligt men lika mysiga. 
Idag svängde min älskling ihop en en av hans specialiteter, tomatbruchetta med basilika och mozarella. 
Tomater av olika slag, en smula socker, tomatpuré, rödlök, balsamico, olivolja, salt och peppar så klart. Brödet steks med vitlök, flingsalt och tryffelolja.
Det här lagade min älskling när vi träffades och är lika gott nu som då...




När vi suttit och småpratat om planer och pooldrömmar en stund, ätit oss mätta och suckat av välbehag, smyger vi fram tidningarna...



Norska Elle Interiör är så fiin...




... och sedan ostarna. För dagen tillsammans med balsamico och fikonmarmelad. 




Nu är det dags för allsångspremiär! Då är det verkligen sommar. Tittar du min fina vän?


Kram


2 kommentarer:

  1. Självklart ser man på Allsång! Jag sjunger med också, gör du det?
    Mysig middag med S!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja, jag sjunger med så klart, eller typ hummar....
    Ses snart? Kram

    SvaraRadera