interior * photography * food * inspiration * everyday life

måndag 10 juni 2013

sommarkväll

Efter en helt fantastisk nationaldag på stranden, snodde jag och min syster ihop en mysig grillkväll. Jag älskar dessa ljumma kvällar! Att äta sent, sippa ett glas rosé och bara njuta av värme och grönska är för mig lycka. Jag hoppas att vi får fånga många sådana i sommar, det behöver jag efter denna lång kalla vinter.




Jag är väldigt förtjust i min Tine K väska. I övrigt en helt ostylad bild, och ja, lampskärmen sitter på trekvart. Men jag tycker det var fint hur väskorna hamnade tillsammans på blomsterverandans bänk, Gabriellas bikini som ligger utspilld på bänken och sommarens grönska utanför fönstren.



Vi dukade fint med Mateusporslin. Servett från Himla.


Sås i den lilla isblå byttan från Le Creuset. Krukan har jag köpt på favoritbutiken Pour Toi
Vi åt kyckling marinerad i vitlök och citron med ugnstekta grönsaker täckt med Le rouileost. I alla fall systrarnas del av formen. Krämigt och gott. Men litet väl mycket citron tyckte killarna.




Tack Gabriella, Melvin och Noel för en fin dag!

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar