interior * photography * food * inspiration * everyday life

lördag 1 juni 2013

drömmar

Jag har en vilja att spara dagarna som går, drömmar som dröms och tankar som flyger genom mitt huvud. Att spara den glädje i det vackra som skapas i mitt hem och i andras. 

Under några år har vi haft den stora förmånen, eller oturen (det beror ju hur man ser det) att starta renoveringen av vår pyttelilla tjugotalsvilla i spenaten nära storstaden. Vi gav oss in i något jag inte hade en aning om. Renovering. Min man däremot har lite mer insikt och mycket mer kunskap vilket är tur eftersom denna resa var allt annat än lätt. Men ändå skänker den mig mycket glädje, glädje i att upptäcka hur kul det är att inreda och göra fint. Att njuta av en trädgård, plantera blommor och hänga upp en gunga till barnen. Att skapa stilleben och sätta upp fina fotografier på väggarna. Att drömma drömmar. 

Nu står vi inför ännu en utmaning, att bygga till vårt pyttelilla och snudd på k-märkta hus på ett sätt som passar både oss och stadens bygglovshandläggare.





Välkommen att följa min resa från byggdamm till sista piffet på tillbyggnad som tar mig närmare min väg till mitt drömhem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar